Forever Young

Agama sebagai sandaran
Dec 19, 2011 ? 0 Atashinchi ?
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته



Dah lama blog ni tak di update bukan? Tapi selalu diusik. Means, aku cuma usik coding di templete dan malas untuk update post setiap hari. Sebenarnya aku ada je dekat facebook tuh cuma malas nak update. 

Okey, hari ni aku nak sentuh pasal fesyen sekarang. Tak salah untuk berfesyen terutamanya dengan gaya pemakaian tudung. Almaklumlah sekarang ni kan dah jadi macam fenomena pulak setiap golongan wanita tak kesah lah tua atau muda mesti dah ada sekurang-kurangnya satu simpanan shawl kat rumah. Tak dapat dinafikan pemakaian shawl ala-ala Hana Tajima sekarang memang tengah popular ken? 

Jadi ramai lah golongan hawa nak cuba cara pemakaian shawal Hana Tajima. Tapi pernah tak korang terfikir yang segelintir golongan hawa ni cuba menjadikan agama sebagai sandaran? Banyak hadis yang telah menerangkan soal penutupan aurat seorang wanita terhadap yang bukan mukhrimnya. Tapi, mereka seolah-olah tak faham dengan apa yang diterangkan. 

Dah elok pakai tudung tutup aurat tapi masih nak berpegang tangan dengan yang bukan mukhimnya. Adakah itu merupakan kefahaman bagi mereka? 

Daripada sebelum ni tak pernah nak pakai tudung dan menutup aurat, bila cetusnya fenomena Hana Tajima, cepat-cepat pergi cari shawal dan buka Youtube untuk lihat tutorialnya. Esoknya hangout dengan menutup aurat tapi bila dah balik rumah semua ditanggal. Pergi kedai pon pakai seluar pendik dan cuma singlet?

Update gambar dekat facebook pakai tudung sebab nak pergi majlis tertentu sedangkan gambar profile akaun tak bertudung?

Adakah ini yang menjadi kefahaman mereka? Aku sendiri tak faham. Mereka seolah-olah tak tkenal personaliti mereka sendiri.

## Aku ni bukannya baik sangat cuma menyampaikan pendapat daripada apa yang terjadi disekiling kehidupan.


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// Forever Young-One Direction